Listing 1 - 10 of 116 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een onthutsend boek over de troeven én de valkuilen van onze digitale samenlevingTrotse toekomstige ouders zetten de eerste echo van hun baby even later al op Facebook. Smartphones, selfies en apps kleuren onze dagelijkse woordenschat. Zelfs de dood maakt niet langer een onderscheid tussen online en offline. Indien je altijd herinnerd wilt worden, kun je nu al je digitale nalatenschap regelen. De laatste generatie die nog een onderscheid kan maken tussen online en offline leeft vandaag. De huidige tieners en twintigers groeien onlife op. Dit boek van Katleen Gabriels is een wake-up call voor iedereen die denkt dat hij niets te verbergen heeft in de onlinewereld. De digitale revolutie zorgt voor een waaier aan mogelijkheden, informatie en kennis, maar stelt ook onze vrijheid, zelfstandigheid en waardigheid op de proef. We worden niet enkel van bovenaf gecontroleerd, maar houden elkaar ook onderling in de gaten. Wat zijn de troeven en waar liggen de valkuilen in onze digitale wereld? Wat is nog persoonlijk en wat ligt te grabbel voor iedereen ? Bron : http://www.bol.com
social media --- Mass communications --- Computer architecture. Operating systems --- Sociology of culture --- 007.5 --- Bee Collection --- Digitale wereld --- internet --- Sociale media --- privacy --- 691 Informatiemaatschappij --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- digitalisering --- informatisering --- informatiemaatschappij --- maatschappijkritiek --- PXL-Education 2016 --- sociale psychologie --- sociale media --- digitaal tijdperk --- 193 Kinderrechten en Media --- Digitalisering --- Media --- Media-onderzoek --- Internet --- Privacy --- Privacybescherming --- Communicatiesociologie --- Cultuursociologie --- Mediaonderzoek --- Human rights
Choose an application
Ethique des médias --- Media --- Media-ethiek --- Médias --- Mass media --- Communication, International --- Journalistic ethics --- Communication internationale --- Journalistes --- Political aspects --- Aspect politique --- Déontologie --- 384.01 --- P100 --- BPB0605 --- 842 Media --- massamedia - communicatiemedia - media (zie ook 361.521, 8) --- internationaal --- 842 Mediamassamedia - communicatiemedia - media (zie ook 361.521, 8) --- Médias --- Déontologie
Choose an application
Dit boek gaat over de relatie tussen media en politiek. De centrale stelling is dat de politiek in sterke mate is gemediatiseerd en dat dit belangrijke gevolgen heeft voor de manier waarop politiek vandaag wordt bedreven. Tegelijk neemt de auteur afstand van het beeld van de almachtige media. Het boek minimaliseert de politieke impact van de media niet, maar wil veeleer een kader aanreiken om die rol beter te begrijpen. Mediatisering betekent in de eerste plaats dat de politiek zich structureel heeft aangepast aan de media en haar logica. Om dit proces te beschrijven voor de Vlaamse casus steunt de auteur op het theoretisch kader waarin mediatisering wordt opgevat als een vierfasenmodel. In een eerste fase zijn de media de belangrijkste bron van informatie geworden voor burgers om zich te informeren over politiek; in een tweede fase zijn de media onafhankelijk geworden van de politiek; in een derde fase bepalen de media autonoom hoe ze hun berichtgeving over politiek invullen; in een vierde fase passen politieke actoren en instituties hun politiek gedrag aan de media en haar logica aan. Deze laatste en meest cruciale fase impliceert dus ook een invloed op het werk van politici en het beleid dat ze voeren. Voor elke fase zal op basis van onderzoek en actuele voorbeelden worden aangetoond in welke mate de Vlaamse politiek gemediatiseerd is.Bron : http://www.acco.be
Mass communications --- Journalism --- Political sociology --- Flanders --- #SBIB:309H1025 --- #SBIB:309H270 --- #SBIB:324H60 --- 32 --- P493VL --- 384.01 --- 690 Media --- 331 Politiek. Vlaanderen --- media --- 130.2 --- televisie --- pers --- journalistiek --- België --- politiek --- mediatheorie --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Politieke communicatie: algemene werken --- Politieke socialisatie --- Vlaanderen --- massamedia - communicatiemedia - media (zie ook 361.521, 8) --- Media --- Politiek --- Mediatisering --- Politieke verslaggeving --- 690 Media, mediarecht --- Maatschappij --- Film --- Emigratie
Choose an application
U maakt al gebruik van Twittter, maar u hebt het gevoel dat u er niet uithaalt wat erin zit? Zet de volgende stap en ontdek in dit boek hoe u een trouwe Twittercommunity opbouwt en volgers bindt met boeiende content. Maaike Gulden beschrijft hoe u Twitter kunt inzetten voor acquisitie, marketing, klantenservice en personal branding. Weinig tijd, maar veel ambities? Informeer uzelf snel en grondig met de boeken in de serie Digitale trends en tools in 60 minuten. De serie is een initiatief van Uitgeverij Haystack in samenwerking met Frankwatching.com, het toonaangevende platform over online trends, tips & tricks.
Sociale media --- Internet --- Twitter. --- 316.772.5 --- sociale media --- twitter --- 007.5 --- Communicatie naar computerisering "Mens-machine communicatie" --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- PXL-Business 2015 --- e-marketing --- Twitter --- Twitteren --- Sociale communicatie --- Communicatiemiddelen --- Communicatieve vaardigheden --- Cybermarketing
Choose an application
De burgermedia zijn in volle opmars. In de globaliserende wereld zijn ze een overweldigend fenomeen, in eigen land veroveren ze een interessante en vernieuwende niche in het medialandschap. Ook het debat rond burgermedia en mainstream media verkent nieuwe horizonten. Nico Carpentier legt uit waarom een democratische samenleving en participatie de drijvende krachten vormen achter de burgermedia; Bart Cammaerts voert ons door de spetterende maar soms ook wat duistere werkelijkheid van de blogosfeer. Wie zijn die burgermedia bij ons? Spraakmakende realisaties zoals Indymedia.be, Kunstencentrum Vooruit en Radio Centraal doen het verhaal van hun ontstaan en hun ontplooiing. Enkele eminente waarnemers uit de journalistieke wereld waarschuwen tegen de voetangels van de burgerjournalistiek. Walter Zinzen wijst op de gevaren van de vrijblijvende burgerjournalistiek; Pol Deltour schetst de uitdagingen voor de mainstream media en pleit voor behoud van de professionaliteit in alle lagen van de journalistiek; Walter Pauli ten slotte ziet kansen voor een groeiende democratisering over het hele medialandschap
burgermedia --- Burgerjournalistiek. --- Burgermedia. --- Internet ( computernetwerken ). --- Massamedia. --- Weblogs. --- burgerparticipatie --- massamedia --- perswetenschappen --- Journalism --- Mass communications --- Massacommunicatie --- Massamedia --- Media --- Pers --- Televisie --- Alternatieven --- 690 Media, mediarecht --- 07-05 --- 07 --- 323.32 --- 092.2 --- mainstream media --- webblogs --- journalistiek --- S20090125.JPG --- media --- participatie, maatschappelijke --- journalisten --- pers --- burgers --- 384 --- 301.17 --- Perswezen --- Alternatief --- Onderzoek --- Geweld
Choose an application
Cet ouvrage examine les conséquences de l'irruption des technologies de l'information dans la vie des entreprises et dan l'espace public. Il montre qu'une expression nouvelle des salariés doit tenir compte des stratégies de communication managériales et des logiques des médias de masse non pour les imiter mais pour inventer, avec l'appui des syndicats, un espace d'intervention original. Celui-ci enlèverait aux directions d'entreprise le monopole de la parole et de la rationalité. ainsi, de nouveaux horizons à la transformation des rapports sociaux dans l'entreprise et dans la cité.
Labor unions --- Labor unions and mass media --- Business communication --- Syndicats --- Syndicats et médias --- Communication dans l'entreprise --- 331.881 --- 007.5 --- syndicalisme - vakbeweging --- informatica - cybernetica - Internet (zie ook 681.3) --- Syndicats et médias --- Mass media and labor unions --- Trade-unions and mass media --- Mass media --- Communication --- Aspect social --- France
Choose an application
We leven in een datatijdperk. We hebben steeds meer behoefte aan analyse van grote hoeveelheden data ? data analytics ? en visualisatie in grafische rapporten en dashboards. Dit wordt Business Intelligence genoemd. De BI-tools zijn in de loop der jaren sterk verbeterd. De eerste BI-tools konden alleen door specialisten gebruikt worden, maar Power BI is een tool voor de gebruikers: Self Service BI.In dit boek worden eerst de onmisbare basisbegrippen uitgelegd, zoals: gegevensbronnen; databases; relaties; datawarehouses; kubussen; en big data, met veel voorbeelden en illustraties. Hierna start je met Power BI. De meest gebruikte visualisaties (visuals) en de DAX-taal worden toegelicht. Na het lezen van dit boek heb je een gedegen kennis van Power BI, die je direct in de praktijk kunt toepassen.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-9054_Aan-de-slag-met-Power-BI
Power BI --- Database systeem --- Visualisatie --- 007.5 --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3)
Choose an application
massamedia --- politieke communicatie --- Mass communications --- Luykx, Theo --- Communicatie --- Communication --- Huldeboeken --- Luykx, T. --- Mélanges --- Politiek --- Politique --- 316.774 --- Mass media --- -Academic collection --- #SBIB:309H1012 --- #C9201 --- politiek --- media --- 32.019.5 --- 654.19 --- 384.01 --- 32 --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Political aspects --- Media: communicatiepolitieke aspecten / mediabeleid (nationaal en internationaal) --- politique --- massamedia - communicatiemedia - media (zie ook 361.521, 8) --- Political aspects. --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Academic collection --- Communication in politics --- Luykx, Theo. --- Mass media Political aspects
Choose an application
76 p.
Press --- Pers --- België. --- macht --- geschreven pers --- Mass communications --- Belgium --- Presse --- 07 --- P493 --- belgie --- media --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #ECO:05.01:landen België --- #SBIB:309H1810 --- #SBIB:309H1813 --- #SBIB:AGGR --- 070 --- 842 Media --- 070 Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen) --- Pers. Nieuwsbladen. Magazines. Redaktie. Journalistiek--(algemeen) --- Media, News --- Media, The --- News media --- Journalism --- Publicity --- Newspapers --- Periodicals --- pers - perscommuniqué --- België --- belgique --- Pers: organisatorische aspecten van het persbedrijf --- Geschiedenis en/of organisatie van het perswezen: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van het perswezen in de ontwikkelingsproblematiek) --- Perswezen --- Media --- Nationaal perswezen
Choose an application
Communicatie. --- Media. --- Politiek. --- 316.774 --- 070.1 --- 316.774.16 --- #SBIB:034.AANKOOP --- #SBIB:REFCOLL2003 --- #SBIB:309H1012 --- #A0205A --- 690 Media, mediarecht --- 200 Politiek --- Journaliste Journalist(e) --- Communication de masse Massacommunicatie --- Presse Pers --- Politique Politiek --- Médias Media --- #KVHA:Media --- #KVHA:Politiek --- #KVHA:Massamedia --- media --- politiek --- journalistiek --- 090 --- 070.1 Pers: begrip; betekenis; invloed; ethiek; onafhankelijkheid --- Pers: begrip; betekenis; invloed; ethiek; onafhankelijkheid --- 316.774.16 Massamedia: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- Massamedia: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Media: communicatiepolitieke aspecten / mediabeleid (nationaal en internationaal) --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele media --- Massamedia --- Mediabeleid --- Mediawetgeving --- Openbare omroep --- Politieke verslaggeving --- Politiek --- Beïnvloeding --- Media --- Maatschappij --- Film
Listing 1 - 10 of 116 | << page >> |
Sort by
|