Narrow your search

Library

ACV - CSC (116)

KU Leuven (84)

KBR (83)

UGent (79)

UAntwerpen (64)

Vlaams Parlement (64)

Belgian Parliament (55)

UCLL (55)

Arteveldehogeschool (49)

EHC (48)

More...

Resource type

book (106)

periodical (12)

object (1)

undetermined (1)


Language

Dutch (82)

French (22)

English (10)

German (1)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2023 (1)

2022 (1)

2021 (2)

2020 (4)

2019 (4)

More...
Listing 1 - 10 of 116 << page
of 12
>>
Sort by

Book
Onlife : hoe de digitale wereld je leven bepaalt
Author:
ISBN: 9789401437776 Year: 2016 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een onthutsend boek over de troeven én de valkuilen van onze digitale samenlevingTrotse toekomstige ouders zetten de eerste echo van hun baby even later al op Facebook. Smartphones, selfies en apps kleuren onze dagelijkse woordenschat. Zelfs de dood maakt niet langer een onderscheid tussen online en offline. Indien je altijd herinnerd wilt worden, kun je nu al je digitale nalatenschap regelen. De laatste generatie die nog een onderscheid kan maken tussen online en offline leeft vandaag. De huidige tieners en twintigers groeien onlife op. Dit boek van Katleen Gabriels is een wake-up call voor iedereen die denkt dat hij niets te verbergen heeft in de onlinewereld. De digitale revolutie zorgt voor een waaier aan mogelijkheden, informatie en kennis, maar stelt ook onze vrijheid, zelfstandigheid en waardigheid op de proef. We worden niet enkel van bovenaf gecontroleerd, maar houden elkaar ook onderling in de gaten. Wat zijn de troeven en waar liggen de valkuilen in onze digitale wereld? Wat is nog persoonlijk en wat ligt te grabbel voor iedereen ? Bron : http://www.bol.com


Book
Et maintenant, le monde en bref : les médias et le nouveau désordre mondial
Authors: --- --- ---
ISBN: 2804800121 9782804800123 Year: 2006 Volume: 283-285 Publisher: Bruxelles Bruxelles GRIP Complexe


Book
De mediatisering van de Vlaamse politiek
Author:
ISBN: 9789033495502 Year: 2014 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over de relatie tussen media en politiek. De centrale stelling is dat de politiek in sterke mate is gemediatiseerd en dat dit belangrijke gevolgen heeft voor de manier waarop politiek vandaag wordt bedreven. Tegelijk neemt de auteur afstand van het beeld van de almachtige media. Het boek minimaliseert de politieke impact van de media niet, maar wil veeleer een kader aanreiken om die rol beter te begrijpen. Mediatisering betekent in de eerste plaats dat de politiek zich structureel heeft aangepast aan de media en haar logica. Om dit proces te beschrijven voor de Vlaamse casus steunt de auteur op het theoretisch kader waarin mediatisering wordt opgevat als een vierfasenmodel. In een eerste fase zijn de media de belangrijkste bron van informatie geworden voor burgers om zich te informeren over politiek; in een tweede fase zijn de media onafhankelijk geworden van de politiek; in een derde fase bepalen de media autonoom hoe ze hun berichtgeving over politiek invullen; in een vierde fase passen politieke actoren en instituties hun politiek gedrag aan de media en haar logica aan. Deze laatste en meest cruciale fase impliceert dus ook een invloed op het werk van politici en het beleid dat ze voeren. Voor elke fase zal op basis van onderzoek en actuele voorbeelden worden aangetoond in welke mate de Vlaamse politiek gemediatiseerd is.Bron : http://www.acco.be


Book
Zakelijk twitteren voor gevorderden in 60 minuten.
Author:
ISBN: 9789461260888 Year: 2014 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

U maakt al gebruik van Twittter, maar u hebt het gevoel dat u er niet uithaalt wat erin zit? Zet de volgende stap en ontdek in dit boek hoe u een trouwe Twittercommunity opbouwt en volgers bindt met boeiende content. Maaike Gulden beschrijft hoe u Twitter kunt inzetten voor acquisitie, marketing, klantenservice en personal branding. Weinig tijd, maar veel ambities? Informeer uzelf snel en grondig met de boeken in de serie Digitale trends en tools in 60 minuten. De serie is een initiatief van Uitgeverij Haystack in samenwerking met Frankwatching.com, het toonaangevende platform over online trends, tips & tricks.


Book
Burgermedia : opmars, ervaringen, bedenkingen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789081286312 Year: 2008 Volume: *1 Publisher: Brussel Indymedia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De burgermedia zijn in volle opmars. In de globaliserende wereld zijn ze een overweldigend fenomeen, in eigen land veroveren ze een interessante en vernieuwende niche in het medialandschap. Ook het debat rond burgermedia en mainstream media verkent nieuwe horizonten. Nico Carpentier legt uit waarom een democratische samenleving en participatie de drijvende krachten vormen achter de burgermedia; Bart Cammaerts voert ons door de spetterende maar soms ook wat duistere werkelijkheid van de blogosfeer. Wie zijn die burgermedia bij ons? Spraakmakende realisaties zoals Indymedia.be, Kunstencentrum Vooruit en Radio Centraal doen het verhaal van hun ontstaan en hun ontplooiing. Enkele eminente waarnemers uit de journalistieke wereld waarschuwen tegen de voetangels van de burgerjournalistiek. Walter Zinzen wijst op de gevaren van de vrijblijvende burgerjournalistiek; Pol Deltour schetst de uitdagingen voor de mainstream media en pleit voor behoud van de professionaliteit in alle lagen van de journalistiek; Walter Pauli ten slotte ziet kansen voor een groeiende democratisering over het hele medialandschap

Médias et luttes sociales : repenser l'expérience syndicale.
Authors: ---
ISBN: 2708236539 9782708236530 Year: 2003 Publisher: Paris Ed. ouvrières

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage examine les conséquences de l'irruption des technologies de l'information dans la vie des entreprises et dan l'espace public. Il montre qu'une expression nouvelle des salariés doit tenir compte des stratégies de communication managériales et des logiques des médias de masse non pour les imiter mais pour inventer, avec l'appui des syndicats, un espace d'intervention original. Celui-ci enlèverait aux directions d'entreprise le monopole de la parole et de la rationalité. ainsi, de nouveaux horizons à la transformation des rapports sociaux dans l'entreprise et dans la cité.


Book
Aan de slag met Power BI : van data naar dashbord
Author:
ISBN: 9789024428540 Year: 2020 Publisher: Amsterdam Boom Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We leven in een datatijdperk. We hebben steeds meer behoefte aan analyse van grote hoeveelheden data ? data analytics ? en visualisatie in grafische rapporten en dashboards. Dit wordt Business Intelligence genoemd. De BI-tools zijn in de loop der jaren sterk verbeterd. De eerste BI-tools konden alleen door specialisten gebruikt worden, maar Power BI is een tool voor de gebruikers: Self Service BI.In dit boek worden eerst de onmisbare basisbegrippen uitgelegd, zoals: gegevensbronnen; databases; relaties; datawarehouses; kubussen; en big data, met veel voorbeelden en illustraties. Hierna start je met Power BI. De meest gebruikte visualisaties (visuals) en de DAX-taal worden toegelicht. Na het lezen van dit boek heb je een gedegen kennis van Power BI, die je direct in de praktijk kunt toepassen.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-9054_Aan-de-slag-met-Power-BI


Book
Media en politiek : een inleiding tot de literatuur
Author:
ISBN: 9054873205 Year: 2002 Publisher: Brussel VUBPRESS

Listing 1 - 10 of 116 << page
of 12
>>
Sort by